hu / en

Új tanulmány a KTI Agrárgazdaságtan és vidékfejlesztés kutatócsoport szerzőitől a Statisztikai Szemlében

placeholder.png

A Statisztikai Szemle a Központi Statisztikai Hivatal havonta megjelenő tudományos folyóirata. 98. évfolyam 12. szám 1398–1415. oldal

Kistermelői sikerek a COVID-19 járvány első hullámában:
a személyesség szerepe az értékesítésben

Benedek Zsófia – Balogh Pál Géza – Baráth Lajos – Fertő Imre – Lajos Veronika
– Orbán Éva – Szabó G. Gábor – Nemes Gusztáv

 

A tanulmány a koronavírus-járvány első hullámának hatását vizsgálja a magyar kistermelők értékesítéseire és marketingcsatorna-használatára. A szerzők a kapcsolatok jellege alapján az érté-kesítési csatornákat három típusba sorolják. A kijárási korlátozás alatt főleg a személytelen (online) csatornák működtek, vagy épp ellenkezőleg, a nagyon személyesek, amelyek keretében a kisterme-lők  és  a  fogyasztók  találkozására  egyikük  privát  életterében  (többnyire  otthonában)  került  sor.    Egy  136  kistermelővel  végzett  kérdőíves  felmérés  eredményei  szerint  a  kistermelők  60  százaléka  könyvelhetett el gazdasági veszteséget, míg 10 százalékuk növelte az eladásait. A sikeres kisterme-lők  jellemzően  a  friss  gyümölcs-  és  zöldségágazatban  tevékenykedtek,  értékesítési  stratégiájukat  gyorsan  átalakították,  és  nyitottak  voltak  az  online  tér  nyújtotta  lehetőségekre.  Több  értékesítési  csatorna  párhuzamos  használata,  valamint  a  vásárlókkal  kialakított  kapcsolatok  ápolása  a  járvány  kitörése előtt növelte az eredményesség későbbi esélyét.

2024

Már

28

H

K

Sz

Cs

P

Sz

V

26

27

28

29

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

1

2

3

4

5

6

7

Következő hónap >
a

2024

Már

28

H

K

Sz

Cs

P

Sz

V

26

27

28

29

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

1

2

3

4

5

6

7

Következő hónap >