A közoktatás indikátorrendszere 2019

A közoktatás indikátorrendszere 2019
Budapest, 2019. december 30.
Szerkesztette: Varga Júlia
A kötet szerzői
Hajdu Tamás
Hermann Zoltán
Horn Dániel
Varga Júlia
Kutatási asszisztens: Lénárd Tünde
Olvasószerkesztő: Székács István
E kiadvány megjelenését támogatta a Magyar Tudományos Akadémia és az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete
Copyright © Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont
Közgazdaság-tudományi Intézet, 2019

Technikai útmutató „A közoktatás indikátorrendszere 2019” című kiadványhoz
Budapest, 2019. december 30.
Szerkesztette: Varga Júlia
A kötet szerzői
Hajdu Tamás
Hermann Zoltán
Horn Dániel
Varga Júlia
Kutatási asszisztens: Lénárd Tünde
E kiadvány megjelenését támogatta a Magyar Tudományos Akadémia és az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete
Copyright © MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont
Közgazdaság-tudományi Intézet, 2019

A közoktatás indikátorrendszere 2019” című kiadvány a KRTK Közgazdaság-tudományi Intézetében kidolgozott, a magyar közoktatási rendszer jellemzőit leíró indikátor-rendszer harmadik kiadása, mely 2018-ig tartalmazza az indikátorok frissített értékeit.

2015-ben dolgoztuk a ki az MTA KRTK Közgazdaság-tudományi Intézetében a közoktatási indikátorrendszert, azzal a céllal, hogy létrejöjjön Magyarországon egy rendszeres kiadvány, amely egyaránt alkalmas arra, hogy a szakpolitikai döntéshozók könnyen és pontosan tájékozódjanak a közoktatás aktuális állapotáról, illetve trendjeiről, és hogy az érdeklődő szakértő és nem szakértő közönség megismerje a magyar közoktatást jellemző legfontosabb mutatókat. Olyan indikátorokat alakítottunk ki, melyek amellett, hogy számszerűen leírják a jelenlegi helyzetet, lehetőséget adnak a mutatók ismételt megfigyelésére, mivel rendszeres adatgyűjtéseken alapulnak, melyek lehetővé teszik, hogy a kiadvány időközönként frissíthető, megjelentethető legyen. A mostani kiadás követi a 2015-ös első, és 2017-es második kiadás felépítését.

Valamennyi indikátor adatai online elérhetők, letölthetők a kiadványból, az adattáblákban az indikátorok értékeit olyan bontásokban is közöljük, melyek máshol nem hozzáférhetőek. Újdonságot jelent, hogy a 2019. évi kiadványban az  adattáblák már nem csak magyar, hanem angol nyelven is elérhetőek, valamint, hogy a kiadványt kiegészítettük egy angol nyelvű összefoglalóval és angol nyelvű tartalomjegyzékkel is. A kötetet – a korábbi kiadásokhoz hasonlóan – kiegészíti a „Technikai útmutató A közoktatás indikátorrendszere 2019 című kiadványhoz”, mely minden egyes indikátornak ismerteti számítási módját és az egyes indikátorokhoz felhasznált adatok pontos forrását.

2017

A közoktatás indikátorrendszere 2017

A közoktatás indikátorrendszere 2017
Budapest, 2018. február 1.
Szerkesztette: Varga Júlia
A kötet szerzői
Hajdu Tamás
Hermann Zoltán
Horn Dániel
Varga Júlia
Kutatási asszisztens: Börcsök Tamás
Olvasószerkesztő: Székács István
E kiadvány megjelenését támogatta a Magyar Tudományos Akadémia és az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete
Copyright © MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont
Közgazdaság-tudományi Intézet, 2018
Borító © Vigyázó Zsófia, 2018
Felelős kiadó: Fazekas Károly
ISBN 978-615-5754-35-7

Technikai útmutató „A közoktatás indikátorrendszere 2017” című kiadványhoz
Budapest, 2018. február 1.
Szerkesztette: Varga Júlia
A kötet szerzői
Hajdu Tamás
Hermann Zoltán
Horn Dániel
Varga Júlia
Kutatási asszisztens: Börcsök Tamás
E kiadvány megjelenését támogatta a Magyar Tudományos Akadémia és az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete
Copyright © MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont
Közgazdaság-tudományi Intézet, 2018
Borító © Vigyázó Zsófia, 2018
Felelős kiadó: Fazekas Károly ISBN 978-615-5754-36-4

Szemelvények A közoktatás indikátorrendszere 2017 kiadványból

Budapest, 2018.
Szerkesztette: Varga Júlia
A kötet szerzői
Hajdu Tamás
Hermann Zoltán
Horn Dániel
Varga Júlia
A kiadvány megjelenését támogatta a Magyar Tudományos Akadémia és az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete
Copyright ©MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont
Közgazdaság-tudományi Intézet, 2018
Borító © Vigyázó Zsófia, 2018

 „A közoktatás indikátorrendszere 2017” című kiadvány az MTA KRTK Közgazdaság-tudományi Intézetében kidolgozott, a magyar közoktatási rendszer jellemzőit leíró indikátor-rendszer második kiadása, mely 2016-ig tartalmazza az indikátorok frissített értékeit. 2015-ben az MTA KRTK Közgazdaság-tudományi Intézetében kidolgoztunk egy közoktatási indikátorrendszert, azzal a céllal, hogy létrejöjjön Magyarországon egy rendszeres kiadvány, amely egyaránt alkalmas arra, hogy a szakpolitikai döntéshozók könnyen és pontosan tájékozódjanak a közoktatás aktuális állapotáról, illetve trendjeiről, és hogy az érdeklődő szakértő és nem szakértő közönség megismerje a magyar közoktatást jellemző legfontosabb mutatókat. Olyan indikátorokat alakítottunk ki, melyek amellett, hogy számszerűen leírják a jelenlegi helyzetet, lehetőséget adnak a mutatók ismételt megfigyelésére, mivel rendszeres adatgyűjtéseken alapulnak, melyek lehetővé teszik, hogy a kiadvány időközönként frissíthető, megjelentethető legyen. A mostani kiadás követi a 2015-ben kidolgozott indikátorrendszer felépítését, de a korábbihoz képest továbbfejlesztettük, néhány indikátort elhagytunk, másokat összevontunk, és újakat is bevezettünk. Az újak között szerepel néhány nemzetközi összehasonlító indikátor is, mely megkönnyíti, hogy a magyar közoktatás eredményeit nemzetközi kontextusba helyezzük. Valamennyi indikátor adatai online elérhetők, letölthetők a kiadványból, az adattáblákban az indikátorok értékeit olyan bontásokban is közöljük, melyek máshol nem hozzáférhetőek. A kötetet kiegészíti a „Technikai útmutató A közoktatás indikátorrendszere című kiadványhoz”, mely minden egyes indikátornak ismerteti számítási módját és az egyes indikátorokhoz felhasznált adatok pontos forrását.

 

2015

A közoktatás indikátorrendszere 2015 Varga Júlia

“A közoktatás indikátorrendszere” című kiadvány a magyar közoktatási rendszer jellemzőit leíró törzsindikátor-rendszert, az indikátorok 2013. évre és az indikátorok nagy részében azok 2001-2012. évekre számított értékeit mutatja be. Az indikátor-rendszer kifejlesztésével  létrejött Magyarországon egy évente frissíthető kiadvány, amely alkalmas arra, hogy a szakpolitikai döntéshozók könnyen és pontosan tájékozódjanak a közoktatás aktuális állapotáról a változások trendjeiről, és  az érdeklődő szakértő és nem szakértő közönség is megismerje a magyar közoktatást leíró legfontosabb mutatókat.

A kötetet kiegészíti a Technikai útmutató “A közoktatás indikátorrendszere” című kiadványhoz, mely minden egyes indikátornak ismerteti számítási módját és az egyes indikátorokhoz felhasznált adatok pontos forrását.

Szemelvények A közoktatás indikátorrendszere c. kiadványból

A közoktatás indikátorrendszere és Technikai útmutató a közoktatás indikátorrendszere című kiadványhoz
MTA KRTK KTI, Budapest, 2015
Szerkesztette: Varga Júlia
A kötet szerzői:
Hajdu Tamás
Hermann Zoltán
Horn Dániel
Varga Júlia

MTA KRTK KTI – Budapest, 2015

Kiadvány letöltése (pdf)
  • Események

    • KTI szeminárium- Csillag Márton, Márk Lili 2020.01.23.

      2020.01.23.
      14:00 - 16:00

      Helyszín: MTA HTK 1097 Budapest Tóth Kálmán u. 4. fszt. K011-12-es előadóterem Csillag Márton , Márk Lili Is sickness insurance a way to postpone job search? Abstract: In Hungary, employees could claim sickness insurance benefit within 3 ...   Részletek »

    • Munkaerőpiaci Tükör – 2018 könyvbemutató

      2020.01.24.
      2020.01.24.
      10:00 - 12:00

      MEGHÍVÓ A KRTK Közgazdaság-tudományi Intézete és az MTA Emberi Erőforrások Gazdaságtana Tudományos Bizottsága tisztelettel meghívja Önt a „Munkaerőpiaci Tükör – 2018 Közelkép: Fiatalok az ...   Részletek »

    • KTI szeminárium – Horváth Gergely 2020.01.30.

      2020.01.30.
      14:00 - 16:00

      Helyszín: MTA HTK 1097 Budapest Tóth Kálmán u. 4. fszt. K011-12-es előadóterem Horváth Gergely (International Business School Suzhou, Xi’an Jiaotong Liverpool University.) Curbing the Consumption of Positional Goods: Behavioral Interventions versus Taxation[1] Armenak Antinyan,[2],[3] Gergely Horvath,[4] and Mofei Jia[5] Little ...   Részletek »

  • Hírek

Felhasználási feltételek
Impresszum
Intézményünk országos és nemzetközi hálózati kapcsolatát az NIIF program biztosítja
Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont Közgazdaság-tudományi Intézet
© Copyright 2019. Minden jog fenntartva.